Lucrări metodice

ELABORĂRI METODICE

*Elaborările pot fi consultate la biblioteca instituţiei

EM 2024-2025

Pe parcursul anului de studii 2024-2025, la nivel instituţional, a continuat activitatea privind redactarea elaborărilor metodice şi suportului educaţional. Discuţiile raportate la conţinutul elaborărilor metodice cu colegii din aria curriculară în cadrul şedinţelor de catedră, iar apoi la şedinţele Consiliului metodico-ştiinţific, asigură optimizarea procesului educaţional.

Cadrele didactice, în prezent sunt preocupate de faptul cum să aleagă, din bogatul arsenal de tehnologii didactice, pe cele care corespund cerinţelor concrete, cum să determine măsura de aplicare a noilor tehnici de predare-învăţare-evaluare, cum să proiecteze un scenariu al lecţiei care ar asigura instruirea individualizată şi diferenţiată, în funcţie de potenţialul intelectual real al elevilor.

Conştientizând faptul că activitatea didactică pentru redactarea elaborărilor metodice înseamnă şi formarea profesională continuă, cadrele didactice care activează în Centrul de Excelenţă în Transporturi, se preocupă permanent de identificarea acelor aspecte ale activităţii sale, care necesită şi ameliorări. Profesorii sunt interesaţi să se perfecţioneze continuu, să înveţe din experienţa sa şi a altora, găsesc mijloace de reproiectare şi optimizare a propriei activităţi. Aceasta au demonstrat-o profesorii, care au susţinut elaborările metodice în cadrul şedinţelor de catedră şi Consiliul metodico-ştiinţific, după cum urmează:

  1. Plîngău Ghenadie, profesor de discipline tehnice;

Suport didactic – Machet la tema Demarorul.

  1. Ciorici Alina, profesor de Limba franceză;

Suport didactic – Model de proiectare, Limba franceză, B1.1, clasa a X-a.

  1. Pavlov Andrei, profesor de matematică;

Elaborare metodică – Utilizarea aplicaţiei DUDAMATH la orele de matematică.

  1. Spoială Diana, profesor de matematică ;

Elaborare metodică – Aspecte privind metode și tehnici de  rezolvare a ecuațiilor și inecuaţiilor logaritmice.

  1. Roşcov Elena, profesor de matematică;

Elaborarea metodică – Rezolvarea problemelor cu elemente din teoria probabilităților.

  1. Bagrin Gheorghe, profesor de Discipline tehnice;

Elaborare metodică la tema Sistem de propulsie hibrid Power-Split.

  1. Ţurea-Bandalac Diana, profesor de Istotie;

Suport educaţional – Educația constructivă aplicată: Fișe practice pentru lecțiile de istorie.

  1. Bulhac Sergiu, profesor de discipline tehnice;

Suport didactic la unitatea de curs Construcția autovehiculelor: Motorul, specialitatea 71630 Exploatarea tehnică a transportului auto.

  1. Cucereavîi Oleg, Pădureţ Andrei, profesori de discipline tehnice;

Suport didactic la unitatea de curs Inspecţie tehnică periodică şi certificarea – Instrucţiuni metodice pentru realizarea Lucrărilor practice.

  1. Gîrla Igor, Plîngău Ghenadie, profesori de Discipline tehnice;

Suport didactic – Instrucţiuni metodice pentru lucrări de laborator, modulul Mentenanța șasiului autovehiculului.

  1. Gîrla Igor, Plîngău Ghenadie, profesori de Discipline tehnice;

Suportul didactic – Notaţia şi asortimentul modern conform clasificării standardelor uleiurilor pentru motor  modulul Materiale de exploatare pentru automobile.

  1. Bagrin Gheorghe, profesor de discipline tehnice;

Suport didactic Sistemul 4MOTION HALDEX, Programele de formare profesională: 0716.2 Diagnosticarea tehnică a  transportului auto; – 0716.3 Echipament electric şi electronic auto; – 0716.5 Exploatarea tehnică a transportului auto.

  1. Barbalat Ina, profesor de limba engleză;

Elaborare metodică – Utilizarea Google Sites pentru gestionarea conținutului curricular în contextul blended learning-ului.

  1. Ciorici Alina, profesor de limba română;

Materiale didactice – Suport în planificare – proiectare – predare – evaluare la limba și literatura română.

  1. Ciorici Alina, profesor de limba franceză;

Materiale didactice: Suport în planificare – proiectare – predare – evaluare la limba franceză.

  1. Panainte Doiniţa, profesor de limba română;

Materiale didactice – Suport pentru profesori și elev la limba și literatura română, clasele liceale.

  1. Nirones Angela – profesor de biologie;

Elaborarea metodică – Integrarea instruirii diferențiate, ca modalitate de optimizare a procesului de învăţământ, în cadrul orelor de biologie.

  1. Carp Aliona, profesor de chimie;

Elaborare metodică – Învățarea bazată pe proiecte de grup – o metodă activă în predarea chimiei în clasa a X-a.

  1. Cuzneţova Snejana, profesor de fizică;

Elaborare metodică – Utilizarea softurilor de Inteligență Artificială în procesul educațional la fizică.

  1.  Botnari Ion, profesor de fizică;

Elaborare metodică – Strategii didactice utilizate în predarea-învăţarea-evaluarea unităţii de conţinut: Elemente de statică.

  1. Carp Vasile, profesor de discipline tehnice;

Suport didactic – Set de lucrări de laborator pentru unitatea de curs Sisteme electrice auto.

  1. Cuşchevici-Pavliuc Liuba, profesor de limba şi literatura română;

Elaborare metodică – Aplicarea tehnicilor de abordare a dramei „Păsările tinereţii noastre” de Ion Druţă.

  1. Spoială Diana, profesor de matematică;

Elaborare metodică – Dezvoltarea gândirii logice şi creative la orele de planimetrie.

  1. Roşcov Elena, profesor de matematică;

Elaborare metodică – Aspecte metodice de formare a deprinderilor de rezolvare a problemelor cu logaritmi.

  1. Bîzga Violetta, profesor de matematică;

Elaborarea metodică – Calculul determinantului de ordinul doi, trei, patru, etc. Metode  de calculare a determinanților.

  1. Iuraşco Elena, profesor de matematică;

Elaborare metodică  – Conţinuturi didactice şi metode de lucru cu impact motivational în cadrul orelor de matematică.

  1. Ghizatulina Liliana, profesor de chimie;

Elaborarea metodică – Chimia fizică – model de conţinuturi integrate şi interdisciplinaritate. Sugestii metodologice.

  1. Tretiacov Carolina, profesor de biologie;

Elaborarea metodică – Palpitațiile adolescentine o îngrijorarea sau o evitare?

  1. Osipov Daniela, profesor de chimie;

Elaborarea metodică – Integrarea Studiului de caz la lecțiile de chimie: de la teorie la practică.

  1. Căsăuţan Igor, profesor de discipline tehnice;

Suport didactic – Set de lucări practice la unitatea de curs Acţionări mecanice în sisteme mecatronice.

Roşcov E. Rezolvarea problemelor cu elemente din teoria probabilităţilor

Spoială D. Aspecte privind metode şi tehnici de rezolvare a ecuaţiilor şi inecuaţiilor logaritmice

Pavlov A. Utilizarea aplicaţiei DUDAMATH la orele de matematică

Bagrin G. Sistem de propulsie hibrid Power-Split

Ţurea-Bandalac D. Educaţia constructivă aplicată: Fişe practice pentru lecţiile de istorie

 

EM 2023-2024

Pe parcursul anului de studii 2023-2024, la nivel instituţional, a continuat activitatea privind redactarea elaborărilor metodice şi suportului educaţional. Discuţiile raportate la conţinutul elaborărilor metodice cu colegii din aria curriculară în cadrul şedinţelor de catedră, iar apoi la şedinţele Consiliului metodico-ştiinţific, asigură optimizarea procesului educaţional.

Conştientizând faptul că activitatea didactică pentru redactarea elaborărilor metodice înseamnă şi formarea profesională continuă, cadrele didactice care activează în Centrul de Excelenţă înTransporturi, se preocupă permanent de identificarea acelor aspecte ale activităţii sale, care necesită şi ameliorări. Profesorii sunt interesaţi să se perfecţioneze continuu, să înveţe din experienţa sa şi a altora, găsesc mijloace de reproiectare şi optimizare a propriei activităţi. Aceasta au demonstrat-o profesorii, care au susţinut elaborările metodice în cadrul şedinţelor de catedră şi Consiliul metodico-ştiinţific, după cum urmează:

Cucereavîi O., Troian M. Электронное упрвление двигателем

Pavlov A. Mетодические приемы использования компьютерной математической программы GEOGEBRA при проведении уроков математики

Plîngău G., Gîrlă I., Căsăuţan I. Pregatirea pentru exploatarea automobilului

Sevastianov V. Motoarele electrice

Plîngău G., Gîrlă I. Construcţia autovehicului. Motorul

Bulhac S. Ambreiaj dublu

Bînzaru M. Социальная сеть Facebook как платформа для публикации и обсуждения образовательного продукта

Grigoreva T. Metode de dezvoltare a calităţilor fizice ale elevilor din anul I de studii

Bulhac S. Turbina cu geometrie variabilă. Sistemul EGR cu răcire intermediară

Carp V. Sisteme de siguranţă şi confort

Brenici L. Dezvoltarea empatiei la vârsta de adolescent

Osipov D. Aspecte metodologice de implementare a conţinuturilor interdisciplinare la chimie

Tretiacov C. Biblioteca virală

Bagrin G., Ursu G. Suflanta acţională elecrtic (EAV)

Carp V., Cucereavîi O. Системы безопасности и комфорта

Ciorici A. Model de Proiectare pe Unități de Învățare la Limba și Literatura Română

Prodan R. La problematiq d-evaluation de la competense de communication orale en classe de FLE

Botnari I. Strategii didactice utilizate în predarea-învăţarea-evaluarea unităţii de conţinut. Principiul al doilea al termodinamicii. Randamentul maşinilor termice

Carp A. Educația STE(A)M în predarea chimiei

Cebanu L. Implementarea tehnologiilor Web în organizarea și desfășurarea procesului de predare – învăţare – evaluare

Cuzneţova S. Экологическое воспитание на уроках физики

Ghizatulina L. Studiul de caz – metodă eficientă de cooperare încadrul orelor de chimie

Iuraşco E. Matematica Folclorului.

Pavlov A. Методические приемы использования цифровых инструментов LEARNINGAPPS и WORDWALL для организации процесса обучения

Roşcov E. Metodologia rezolvării ecuaţiilor trigonometrice

Spoială D. Dezvoltarea gândirii logice la elevi prin rezolvarea problemelor la modulul: Elemente din teoria probabilităţilor

Goreanu I. Tehnici de organizare grafică a informațiilor în cadrul orelor de geografie

Panainte D. Model de proiectare pe Unităţi de învăţare la Limba engleză