*Elaborările pot fi consultate la biblioteca instituţiei
Pregatirea metodica îl ajută pe profesor să găsească soluţii la o serie de probleme cu care, inevitabil, se confruntă atunci când trebuie sa transforme principii didactice în strategii concrete de predare-învatare. În acest sens, cadrele didactice se preocupă permanent de identificarea unor modalitati de perfectionare a activitatii sale, dovedindu-se capabili sa devină mai buni pentru ceea ce sunt chemaţi să facă.
Cercetarea surselor informaţionale, internet, pagini web, literatură metodică şi de specialitate, se rezumă în manualele editate, elaborări/ instrucţiuni metodice, suportul didactic, redactate şi susţinute de profesori în cadrul catedrelor pe arii curriculare şi şedinţele Consiliului metodico-ştiinţific.
Elaborări metodice susţinute/ prezentate pe parcursul anului de studii 2018-2019:
30 octombrie 2018
- Tacu Raisa – Metodica rezolvării ecuaţiilor ce conţin elemente de combinatorică;
- Croitoru Tatiana – Subprograme. Funcţii şi proceduri;
- Pavlov Andrei – Prelucrarea statistică a datelor în MS EXCEL 2010;
11 decembrie 2018
- Roşcov Elena – Analiza metodică de rezolvare a ecuaţiilor şi inecuaţiilor logaritmice;
- Berzan Alexandru – Suport didactic pentru lucrările practice la unitatea de curs Regulile şi securitatea circulaţiei rutiere;
- Cucereavîi Oleg – Suport didactic pentru efectuarea lucrărilor de laborator unitatea de curs Construcţia şi exploatarea utilajului pentru diagnosticare şi deservire;
31 ianuarie 2019
- Barbalat Ina – TIC et motivation en apprentissage/ enseignement des langues etrangeres (TIC şi motivaţia în predarea-învăţarea limbilor străine);
- Bagrin Ecaterina – A literarу text analуsis and figurative language (Analiza textului literar şi limbajul figurat).
27 martie 2019
- Bînzaru Marina – English Language in Professional Communication;
- Dodon Alina – Identificarea şi analiza figurilor de stil;
- Pavlov Tatiana – Abordarea didactică a noţiunilor de teorie literară;
- Spoială Diana – Generalizarea metodelor de cercetare a problemelor de calcul diferenţial ce conţin parametru;
- Tacu Raisa – Metodica rezolvării inecuaţiilor ce conţin elemente de combinatorică;
- Goreanu Ina – Tehnici de evocare şi motivare aplicate în cadrul orelor de Geografie;
- Goncear Nicoleta – Metodologia cercetării proprietăţilor funcţiilor trigonometrice;
- Cebanu Liubov – Aspecte metodice privind predare-învăţarea-evaluarea Arborilor;
- Rotari Ludmila – Îndrumar metodic pentru îndeplinirea lucrărilor practice la Unitatea de curs Standardizare şi metrologie;
- Cebanu Ina, Sevastianov Valeriu – Circuite electronice;
- Troian Mihail, Jeman Victor – Manual – Unitatea de curs Automobile alternative;
23 aprilie 2019
- Ghizatulina Liliana – Sugestii metodologice în alcătuirea şi rezolvarea problemelor cu conţinut integrat la Chimie;
- Nirones Angela – Aspecte metodologice privind asigurarea corelaţiei: competenţe – conţinuturi – activităţi de predare-învăţare la tema: Compoziţia sângelui. Grupele sangvine;
- Zugrav Svetlana – Rolul motivaţiei în activitatea de învăţare, care are scopul de informare a tinerilor profesori cu importanţa motivaţiei în procesul educaţional;
- Roşcov Elena – Metodologia de rezolvare a ecuaţiilor trigonometrice;
5. Pavlov Andrei – Методические приемы использования инструментов Google в обучение;
- Drobca Daniela – Lectura individuală – între obligaţie şi necesitate;
- Sorochina Adelina – Metode de rezolvare a exemplelor la tema Binomul lui Newton şi aplicaţiile lui;
- Troian Mihail – Managementul electronic al motorului;
- Cricovan Alexandru/ Ceală Petru – Instrucţiuni pentru lucrările practice la Unitatea de curs Desen tehnic asistat la calculator, Specialitatea 104110 – Traficul auto;
mai 2019
1.Roşcov Elena – Metodologia de rezolvare a ecuaţiilor cu modul;
2.Spoială Diana – Aspecte metodologice de cercetare a continuităţii funcţiei reale;
3.Botnari Ion – Strategii didactice utilizate în predarea-învăţarea-evaluarea modulului „Lucrul şi energia mecanică”;
4.Botnari Ion – Metodica rezolvării problemelor de fizică;
5.Osipov Daniela – Eficienţa problematizării în stimularea motivaţiei elevilor pentru învăţarea chimiei.
6.Tretiacov Carolina – Mit sau adevăr: Lucruri şi alimente pot provoca boli;
7.Bagrin Gheorghe – Material didactic pentru unitatea de curs Automobile II – tema Cutia de viteze;
8.Căsăuţan Igor – Stimularea circuitelor hidraulice şi pneumatice cu ajutorul programei FluidSim.